1. Általános rendelkezések
Az Általános Szerződéses Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) azt a szerződéses tartalmat foglalják össze, melyek alapján az üzemeltető és szolgáltató, a Business and Leisure Services Kft. (továbbiakban: a Szolgáltató) szálláshelyszolgáltatásra és egyéb szolgáltatások nyújtására vonatkozó szerződést köt a szolgáltatásait igénybe vevő személyekkel (továbbiakban: Vendég).
A Szolgáltató adatai:
Szálláshely neve: Béke 10 Apartmanház
Üzemeltető cég neve: Business and Leisure Services Kft.
Adószáma: 32447512-2-05
Cégjegyzékszáma: 05-09-037306
Béke 10 Apartmanház címe: 7773 Villány, Béke utca 10. szám
A cég székhelye: 3525 Miskolc, Cserhát utca 48. 1. em. 2. ajtó
Weboldal: https://bandls.hu
Email cím: booking@bandls.hu
Telefon: +36 70 743 7773
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdéseket illetően a Szolgáltató tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyvben foglalt rendelkezések külön kikötés nélkül irányadóak.
Az ÁSZF egyedi feltételeket nem tartalmaz, ugyanakkor ennek ténye nem zárja ki az egyedi feltételek szerinti megállapodások és szerződéskötések létét és lehetőségét például utazásközvetítőkkel, utazásszervezőkkel, utazási irodákkal, egyéb közvetítő oldalakkal, rendezvény- és programszervezőkkel, éttermekkel, borászatokkal, illetve bizonyos kondícióknak megfelelő szolgáltatókkal és magánszemélyekkel.
A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy az általános szerződési feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja, az aktuális, hatályban lévő ÁSZF-et a Szolgáltató a weboldalán közzéteszi. Az ÁSZF mindaddig hatályban marad, amíg Szolgáltató szolgáltatást biztosítja. Jelen ÁSZF 2024. május 27. napjától határozatlan ideig hatályos.
A Szolgáltató által üzemeltetett szolgáltatás mind belföldről, mind külföldről elérhető.
2. Szolgáltatás
2.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatás megnevezése egyéb, átmeneti szálláshely szolgáltatás és ahhoz kapcsolódóan egyéb, turisztikai, vendéglátással kapcsolatos szolgáltatások, melyekre irányadóak jelen ÁSZF szabályai, kiváltképpen a fizetési kötelezettséggel, illetve felelősségi kérdésekkel kapcsolatos szabályok.
2.2. A szálláshely elsősorban egyben kiadó, összetartozó családok, baráti társaságok részére. A szálláshely maximális befogadó képessége 4 főig terjed. (Előzetes megállapodás esetén lehetőség van kisebb létszám fogadására is, kevesebb hálószoba igénybevételével).
2.3. Előzetes megállapodás esetén lehetőség van további maximum 2 fő pótágyon (kanapé) történő elhelyezésére, többletköltségek megállapítása ellenében.
2.4. A Szolgáltató fizikailag nem tartózkodik a szálláshelyen, a Vendégek, mint szerződő felek, a 7773 Villány, Béke utca 10. alatti 2 hálószobás, 2 fürdőszobás, teljesen felszerelt konyhával, nappali-étkező helyiséggel, bekerített udvarral, kerti bútorokkal, parkolóval rendelkező vendégházat és szolgáltatásait egyéb szállásként, üdülési, pihenési célból, saját felelősségükre veszik igénybe.
2.5. A szálláshely területén lévő házban, illetve a kertben található berendezéseket és felszerelést, -ideértve a kerti elektromos grill gondos, rendeltetésszerű használatát, - a Szolgáltató a Vendégek rendelkezésére bocsátja ott tartózkodásuk alatt. Ezeket a felszereléseket és berendezéseket a Vendégek saját felelősségükre használhatják.
3. Szerződő felek
3.1. A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatásokat a Vendég veszi igénybe. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég közvetlenül a Szolgáltatónak adja le, úgy a Vendég lesz a Szerződő fél. A Szolgáltató és a Vendég együttesen, amennyiben a feltételek teljesülnek, szerződéses felekké válnak (továbbiakban: Felek).
3.2. A Szerződési Feltételek Vendég által történő elfogadása a vásárlás, illetve szolgáltatás igénybevételének előfeltétele. A Feltételek elfogadásának minősül, ha Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatást igénybe veszi. 3.3. Amennyiben a szolgáltatásokra vonatkozó megrendelést a Vendég megbízásából egy harmadik személy (továbbiakban: Közvetítő) adja le a Szolgáltatónak, az együttműködés feltételeit a Szolgáltató és a Közvetítő közötti megállapodás szabályozza. Ebben az esetben a Szolgáltató nem köteles vizsgálni, hogy a harmadik személy jogszerűen képviseli-e a Vendéget.
4. A szolgáltatás igénybevételének módja és feltételei:
4.1. A Vendég szóbeli (élő vagy telefonos), írásbeli (e-mail, social media) megkeresésére a Szolgáltató írásbeli ajánlatát megküldi. Amennyiben az ajánlat elküldésétől számított 72 órán belül, de legkésőbb az ajánlatban megjelölt érvényességi dátumig nem érkezik írásos megrendelés, vagy az ajánlat nem kerül elfogadásra, úgy a Szolgáltató ajánlati kötöttsége megszűnik, az ajánlat pedig törlésre kerül.
5. A Szerződés létrejöttének módjai és a szerződés tartalma:
5.1. A Szerződés a Vendég részéről az ajánlat írásos elfogadásával, majd ezt követően a Szolgáltató részéről az írásos visszaigazolás megküldésével jön létre és így írásban megkötött Szerződésnek minősül, és egyben a foglalási és lemondási feltételek, valamint az ÁSZF és a szálláshely házirendjének automatikus elfogadását jelenti. A szerződés a visszaigazolást megelőző utolsó ajánlatban feltüntetett szolgáltatásokra és az abban rögzített kondíciókra vonatkozik.
5.2. A Vendég részéről szóban leadott foglalás, megállapodás, módosítás, illetve a Szolgáltató általi szóbeli visszaigazolás nem minősül szerződésnek.
5.3. A szálláshely és egyéb szolgáltatás igénybevételéről szóló Szerződés meghatározott időtartamra, a visszaigazolásban megjelölt tartózkodási időre szól.
5.4. Ha a Vendég a meghatározott időtartam lejárta előtt véglegesen elhagyja a szálláshelyet, úgy a Szolgáltató jogosult a Szerződésben kikötött szolgáltatás teljes ellenértékére. A lejárati idő előtt megüresedett szálláshelyet a Szolgáltató jogosult újra értékesíteni.
5.5. A szálláshelyszolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes elírásoknak megfelelően, a szálláshely elfoglalása előtt igazolják. (2016. évi CLVI törvény II/A. fejezet) A szálláshelyet csak azon személy és utastársai jogosultak elfoglalni, akinek a nevére a foglalás szól. Amennyiben a Vendég, akinek a foglalás a nevére szól nem jelenik meg, és a foglalási név módosítását korábban nem kérte, úgy a szálláshely feltételezett utastársai által nem elfoglalható.
5.6. A Vendég a szolgáltatás igénylésével kifejezetten hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató és képviselője személyi adatait tartalmazó okmányaikról fénymásolatot készítsen és adataikat kezelje.
5.7. A szálláshelyen csak olyan Vendégek tartózkodhatnak, akiknek adatainak regisztrálása bejelentkezéskor megtörtént. A szálláshely Vendégek nyilvántartására szolgáló rendszerében nem szereplő személyek 22:00 óra után nem tartózkodhatnak a szálláshely területén. 5
.8. A Szerződés módosításához és/vagy kiegészítéséhez a Felek által aláírt írásbeli megállapodás szükséges.
6. Az elszállásolás kezdete és vége (check-in és check-out)
6.1. A Vendégnek joga van a szálláshelyet a megállapodás szerinti nap 14.00 órától 18.00 óráig bezáróan elfoglalni.
6.2. A Vendég csak abban az esetben foglalhatja el a szálláshelyet, amennyiben az előleg összegét – ami a teljes szállásdíj 30 %-a, kiemelt időszakban 50%-a - legkésőbb a bejelentkezés pillanatában megfizette.
6.3. Kiemelt időszaknak minősül az év május 1. és november 1. közötti minden hétvége (pénteket-szombatot-vasárnapot érintő foglalás), a meghirdetett villányi rendezvények időszaka, illetve a szilveszteri ünnep. Kiemelt időszaki foglalását a teljes szállásdíj 50 %-ának megfizetésével tudja a Vendég biztosítani.
6.4. A szállásdíj fennmaradó 70 %-át (kiemelt időszakban 50%-át) a Vendégnek bejelentkezéskor szükséges megfizetni, azonban a Vendég kifejezett kérésére lehetőség van annak később megfizetésére is a Szolgáltatóval kötött, külön előzetes megállapodás alapján. A Vendég tartozását (a szállásdíj fennmaradó összegét) legkésőbb az utazás napján kijelentkezéskor köteles megfizetni.
6.5. Amennyiben a Vendég nem jelenik meg a visszaigazolásban szereplő bejelentkezés napján 18:00 óráig, és késői érkezéséről írásban nem tájékoztatta a Szolgáltatót az érkezés napján 14:00 óráig, úgy a Szolgáltatónak joga van arra, hogy visszalépjen a szerződéstől és amennyiben lehetősége adódik rá, értékesítse az így felszabadult kapacitását.
6.6. A Vendégnek lehetősége van a szálláshelyet az aktuális foglaltságától függően a bejelentkezés napján 14.00 óra előtt is elfoglalnia. A korai bejelentkezést, mint szolgáltatást térítés ellenében van lehetőség igénybe venni. A szolgáltatás iránti igényt az érkezést megelőzően legalább 24 órával kell jelezni a Szolgáltatónak annak érdekében, hogy a szálláshely a Vendég rendelkezésére tudjon állni.
6.7. A Vendégnek a szálláshelyet az elutazási nap 10.00 óráig el kell hagynia. Kivétel, ha a Vendég foglalása mást tartalmaz (pl.: késői kijelentkezés), vagy amennyiben a Vendég a késői kijelentkezést, mint szolgáltatását térítés ellenében igénybe veszi. A késői kijelentkezés lehetőségét a szálláshely nem minden esetben tudja garantálni, ugyanis az függ a kijelentkezés napján a szálláshely foglaltságától és az érkező Vendégek számától. A késői kijelentkezés iránti igényt a kijelentkezést megelőzően legalább 24 órával kell jelezni a Szolgáltató számára.
7. Az elszállásolás meghosszabbítása
7.1. A tartózkodás Vendég általi meghosszabbításához a Szolgáltatóval történő előzetes egyeztetés és a Szolgáltató hozzájárulása szükséges.
7.2. Amennyiben a Vendég a szálláshelyet a bejelentkezéskor a távozás napjaként feltüntetett napon 10.30 óráig nem üríti ki és a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá, úgy a Szolgáltató jogosult a szálláshely árát egy további napra is kiszámlázni és ezzel egyidejűleg a Szolgáltató szolgáltatási kötelezettsége is megszűnik.
8. Árak
8.1. A szálláshely ára a weboldalon tájékoztató jelleggel elérhető. A tájékoztató ár mindig a normál foglalási időszakra vonatkozó éjszakánkénti árat tartalmazza. A tájékoztató ár a szálláshely által kiszabható legmagasabb ár, melytől a szálláshely a gyakorlatban jellemzően alacsonyabb árat alkalmaz.
8.2. A Szolgáltató árpolitikájának megfelelően jogosult a tájékoztató ártól a Vendég számára kedvező irányban bármikor és bármilyen mértékben eltérni.
8.3. A tájékoztató ár a napi szálláshely árra vonatkozik, mely a szállást foglalja magában (étkeztetést nem tartalmaz, ahhoz külön csomag megrendelése szükséges).
8.4. A napi szálláshely árak mellett a Szolgáltató különböző csomagárakat is alkalmaz a csomagok tartalmától függően.
8.5. A Szolgáltató kapacitásait dinamikusan árazhatja, azaz a keresett időszak általános keresletének mértéke, illetve a foglalás pillanatába a szálláshely aktuális foglaltsága határozza meg a szálláshely napi árait és csomagárait.
8.6. Az aktuális napi árak tájékoztató jelleggel megtalálhatóak weboldalon (https://bandls.hu) vagy a Vendég egyedi árajánlat kérésével tájékozódhat a weboldal kapcsolat menüpontja alatt (https://bandls.hu/kapcsolat) feltüntetett elérhetőségek egyikén.
8.7. Az egyéb szolgáltatások árai egyedi megbeszélés tárgyai. Az egyéb szolgáltatások listája és azok leírásai a weboldalon (https://bandls.hu), a keresett menüpontra kattintva megtalálhatóak. A Vendég kérésére a Szolgáltató egyedi árajánlatot küld az adott szolgáltatásra vonatkozóan.
8.8 A Szolgáltató jogosult a szálláshely fizikai jellemzői, a vendégjellemzők, a fizetési, lemondási és foglalási feltételek és az alkalmazott értékesítési csatornák alapján differenciálni árait.
8.9. Az árak közlésekor a Szolgáltató megjelöli az árak adótartalmának (ÁFA, IFA) ajánlattételkor érvényes, törvény által szabályozott mértékét. A közzétett árak tartalmazzák a törvényben meghatározott ÁFA-t, de nem tartalmazzák az idegenforgalmi adót, amit a helyszínen kell megfizetni. A Szolgáltató a hatályos adó-törvény (ÁFA, IFA) módosulása miatti többletterheket, előzetes értesítés mellett, áthárítja a Szerződő félre.
8.10. A Szolgáltatónak jogában áll speciális esetekben, csoportos foglalás vagy rendezvények esetén, egyedi szerződésben rögzített feltételeket és árakat megállapítani és alkalmazni.
9. Kedvezmények
9.1. A Szolgáltató jogosult előre bejelentett kedvezmények (törzsvásárló, diák, előfoglalási kedvezmény stb.) és előre be nem jelentett kedvezmények (last minute stb.) nyújtására.
9.2. A kedvezményes napi árak és kedvezményes csomagajánlatok a szálláshely weboldalán vagy social media felületeken kerülnek meghirdetésre. Ugyanakkor a szálláshely jogosult a weboldalon közzé nem tett kedvezmények nyújtására is. Ezen kedvezményeket a Vendégnek kizárólag a szálláshely direkt felkeresése és ajánlatkérés esetén van lehetősége igénybe venni.
9.3. A meghirdetett kedvezmények mindig egyéni szálláshely foglalásra vonatkoznak.
9.4. A kedvezmények nem összevonhatóak. Ugyanakkor a szálláshelynek jogában áll egyes kedvezményeket összevonni indokolt esetben.
9.5. Gyermekek részére az alábbi kedvezményeket biztosítjuk: - 0 - 4 éves korig - a szülőikkel egy ágyban vagy gyermekágyban történő elhelyezés esetén - a gyermekek szállása ingyenes a szálláshelyen tartózkodó felnőtt létszám mértékéig.
9.6. Az ajánlat kérésekor az árak kalkulációja előtt meg kell adni a gyermekek számát és korát. Az így kalkulált árak már tartalmazzák a fent leírt gyermekkedvezményt.
9.7. A születés dátuma a döntő a gyermek életkorának megállapításakor.
9.8 Amennyiben a gyermekek létszáma lényegesen meghaladja a foglalásban megadott felnőttek létszámát, úgy a szálláshelynek joga van ezen feltételektől eltérni.
9.9. A gyermekkedvezmények vonatkozhatnak több szolgáltatásainkra is.
10. Fizetési és lemondási feltételek
10.1. Amennyiben a Szolgáltató weboldalán vagy egyéb közvetlen csatornáin (telefon, email, social media) rendhagyó események (pl.: járvány, természeti katasztrófa, gazdasági válság, extrém időjárási viszonyok, terrorcselekmény stb.) következtében más feltételeket nem kommunikál, vagy amennyiben ajánlatában más feltételeket nem határozott meg, a fizetési és lemondási és feltételek a következők (továbbiakban: Normál fizetési és lemondási feltételek):
- A visszaigazolás kiküldésétől számított 3 napon belül a Vendég köteles az előlegét rendezni a Szolgáltató felé.
- Az előleg rendezése történhet: azonnali átutalással, közvetlen átutalással a Business and Leisure Services Kft. visszaigazolásban feltüntetett bankszámlaszámára vagy a Business and Leisure Services Kft. által kibocsájtott érvényes ajándékutalvány sorozatszámának megadásával.
- Amennyiben az előleg rendezése nem történik meg a visszaigazolás kiküldésétől számított 3 napos határidőn belül, és a felek (a Vendég írásos kérésére és a Szolgáltató írásos beleegyezésével) más határidőben nem egyeztek meg, úgy a Szolgáltató elállhat a szerződéstől.
- Átutalás esetén a Vendégnek törekednie kell arra, hogy az előleg összegét a visszaigazolást követő 3 napon belül a Szolgáltató bankszámláján jóváírják. Amennyiben ez nem történik meg, úgy a Vendég megtörtént utalását a számlavezető pénzintézete által kiadott, az átutalás megtörténtét igazoló nyilatkozattal tudja és köteles igazolnia a Szolgáltató felé.
- A Szolgáltató nem köteles felszólító levélben figyelmeztetni a Vendéget a határidő lejártáról, ugyanakkor írásban köteles tájékoztatni a Vendéget a foglalás törléséről, melyre az előleg megfizetésének elmaradása miatt került sor.
- A visszaigazolt érkezés napját megelőző 14. naptól a 7. napig terjedő időszakban bekövetkezett elállás esetén a kötbér összege megegyezik az előleg összegével, azaz a teljes szállásdíj 30 %-ával (kiemelt időszak esetében 50%).
- A visszaigazolt érkezés napját megelőző 7. napon és a 7 naptól az érkezés napjáig bekövetkező elállás esetén (beleértve a nem megjelenést is) a kötbér összege egyenlő a teljes szállásdíj összegével.
- A Vendég bármilyen esetben (14 napon belüli lemondás, előzetesen elmulasztott előlegfizetés mellett vagy 7 napon belüli lemondás fennmaradó második 70 %-os – kiemelt időszak esetében 50%-szállásdíjjal) keletkezett kötbértartozását köteles a Szolgáltató felé megfizetni. - A kötbértartozástól a Szolgáltatónak bizonyos esetekben (vis major) jogában áll eltekinteni.
- Amennyiben a vis major eshetősége nem merül fel és a Vendég kötbértartozását a Szolgáltató kifejezett kérésére sem rendezi, úgy a Szolgáltató a Vendéget úgynevezett „feketelistára” teszi, és a későbbiekben jogosult megtagadni szolgáltatásait az ilyen módon „feketelistára” került Vendég felé.
- Amennyiben a Szerződő fél gazdálkodó szervezet (ideértve a gazdasági társaságokat, társadalmi szervezeteket, egyházakat, önkormányzatokat, önkormányzati intézményeket, állami szervezeteket és azok intézményeit stb.), az elállás esetén esedékes kötbért akkor is a Szerződő fél/Megrendelő köteles a Szolgáltatónak megfizetni, ha a szállásdíjat egyébként a Vendég viselné közvetlenül.
- Ha a Szerződő fél a szállás szolgáltatások igénybevételét előlegfizetéssel biztosította, de az érkezési napon nem érkezik meg és írásos lemondás vagy késői érkezésről szóló tájékoztatás sem érkezik, a Szolgáltató az előleg összegét kötbérként érvényesíti, a szállásdíj fennmaradó 70 %-át pedig jogosan követeli a Vendégtől. Továbbá az érkezés napján 18:00 óra után jogában áll értékesíteni az így szabaddá váló kapacitást.
10.2. A szolgáltatást lefoglaló Vendégek megértették a kötbér jogi vonatkozásait és természetét, hozzájárulnak a fent megjelölt összegek kötbérként történő megfizetéséhez a fent meghatározott feltételek esetében.
10.3. A Szolgáltatónak joga van eltérni a Normál fizetési és lemondási feltételektől. Amennyiben erre rendhagyó események következtében került sor, úgy az új feltételek Vendéggel történő megismertetéséről gondoskodik. Amennyiben a Szolgáltató a Normál fizetési és lemondási feltételektől egyéni körülmények és kondíciók miatt tér el, úgy az Felekre érvényes fizetési és lemondási feltételeket a Szerződés tartalmazza. 11.
Fizetés módja, garancia
11.1. Az előleg megfizetése a 10.1. pontban felsorolt fizetési eszközökkel történhet. A szállásdíj fennmaradó 70 %-át (kiemelt időszak esetében 50%-át) a Vendég a helyszínen fizetheti készpénzzel (Forintban vagy Euroban), vagy szintén átutalással a megjelölt számlaszámra. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költségek a szerződő Vendéget terhelik.
11.2. Az egyéb, tartózkodás időtartama alatt igénybe vett szolgáltatások rendezése távozáskor a Szolgáltató képviselőjének; vagy a szolgáltatások igénybevételekor a szolgáltatás helyszínén történik készpénzzel (Forintban vagy Euroban) vagy átutalással. Bármely fizetési mód alkalmazásával kapcsolatos költségek a szerződő Vendéget terhelik.
12. A szerződés teljesítésének elutasítása, a szolgáltatási kötelezettség megszűnése.
12.1. A Szolgáltató jogosult a szállásszolgáltatásra szóló Szerződést azonnali hatállyal felmondani, így a szolgáltatások nyújtását megtagadni, ha:
- a Vendég nem rendeltetésszerűen használja a rendelkezésre bocsátott szálláshelyet, illetve létesítményt (beleértve annak környezetét és a parkolót is), vagy annak tartozékait, berendezéseit;
- a Vendég a szálláshelyet az érkezés napjaként feltüntetett napon 18:00 óráig nem foglalja el és/vagy a Szolgáltató a késői érkezéshez előzetesen nem járult hozzá vagy a távozás napjaként feltüntetett napon 10.30 óráig nem üríti ki és/vagy a tartózkodás meghosszabbításához a Szolgáltató előzetesen nem járult hozzá;
- a Vendég a szálláshelyre érkezéskor a hatályos jogszabályoknak megfelelően személyazonosságát nem igazolja;
- a Vendég a szálláshely biztonságával, rendjével, annak alkalmazottjaival/megbízottjaival kifogásolhatóan, durván viselkedik, alkohol, vagy drog befolyása alatt áll, fenyegeti, sérti, vagy más elfogadhatatlan viselkedést tanúsít;
- a Vendég, fertőző betegségben szenved;
- a Szerződő fél nem teljesíti a Szerződésben meghatározott előlegfizetési és további fizetési kötelezettségét a meghatározott időpontig;
- a házirendben leírt tiltásokat megszegi (pl. dohányzással kapcsolatos tilalom megszegése, háziállat, stb.).
12.2. Amennyiben a Felek közötti Szerződés „vis major” okokból nem teljesül, a szerződés megszűnik.
13. A Vendég jogai
13.1. A szállás szolgáltatási szerződés megkötésével a Vendég jogosultságot szerez a bérelt helyiségek szokásos és rendeltetésszerű használatára, valamint az elszállásolási üzem szokás szerint és különösebb feltételek nélkül Vendégek használatára bocsájtott létesítményeinek szokásos használatára (parkoló).
13.2. A Vendég jogosult a szálláshely berendezéseinek, eszközeinek rendeltetésszerű használatára. A Vendég csak és kizárólag hozzáértés esetén jogosult a Szolgáltató vendégházában található klíma, konyhai gépek és felszerelések, internet és TV készülékek, valamint a kerti grill rendeltetésszerű, gondos használatára.
13.3. A Vendég a Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások teljesítésével kapcsolatban panasszal élhet a szálláshelyen való tartózkodás időtartama alatt. A Szolgáltató ezen időszakban hozzá írásban igazoltan eljuttatott (vagy a Vendégkönyvbe felvett) panasz kezelésére vállal kötelezettséget. A tartózkodás idején felmerülő bármely probléma esetén a Szolgáltató a megjelölt telefonon, illetve írásban a booking@bandls.hu címen elérhető, a probléma mielőbbi megoldása érdekében. A Vendég panasztételi joga a szálláshely elhagyását követően megszűnik, azt követően semminemű panaszt és reklamációt nem fogad el a Szolgáltató.
14. A Vendég kötelességei
14.1. A megállapodás szerinti díj megfizetése: az előleget a visszaigazolásban rögzített határidőig, a fennmaradó szállásdíjat és a helyszínen igénybe vett szolgáltatások ellenértékét pedig legkésőbb a kijelentkezésig szükséges megfizetni.
14.2. A szálláshelyszolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a Vendégek személyazonosságukat a törvényes elírásoknak megfelelően, a szálláshely elfoglalása előtt igazolják (2016. évi CLVI törvény). A Vendég adatainak megadása során megadott téves adatokért, és az azokból adódó károkért a Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget. A Vendég tudomásul veszi, hogy a szerződéses kapcsolat fennállása alatt az azonosítás során megadott adatokban bekövetkezett változásról a tudomást szerzéstől számított 3 napon belül köteles a Szolgáltatót írásban értesíteni.
14.3. A szálláshelyen ételt és italt fogyasztani csak korlátozott mértékben és módon, a szálláshely állapotának és tisztaságának megóvása mellett lehetséges.
14.4. A szálláshelyen más személyek nyugalmát zavaró összejöveteleket, mulatságokat tartani tilos. Továbbá a Szolgáltató teljes területén be kell tartani a nyugalmas és békés együttélés szabályait, azaz a szomszédok és más személyek pihenését zavarni, illetve a jóízlés határain kívül eső magatartást tanúsítani nem szabad.
14.5. A Vendégek által szálláshelyre behozott olyan elektromos készülékek üzembe helyezése előtt, melyek nem tartoznak a megszokott utazási szükségletek közé, ki kell kérni a Szolgáltató hozzájárulását.
14.6. A Vendégek térítési díj ellenében (kivéve egyes csomagajánlatok foglalása esetén) parkolhatnak a szálláshelyhez közel elhelyezkedő (7773 Villány, Béka utca 11. szám alatti) ingatlan területén.
14.7. A parkolóban a KRESZ előírásai szerint kell közlekedni. A gépjárművek megengedett sebessége 5 km/óra.
14.8. A szemetet a Szolgáltató területén a hulladékgyűjtőkbe, illetve a szobákban elhelyezett szemétgyűjtő edényekbe kérjük kidobni.
14.9. A szálláshelyről bútorokat, berendezéseket, dísz és használati tárgyakat, illetve egyéb a Szolgáltató tulajdonában álló eszközöket és tárgyakat az eredeti helyéről elvinni, áthelyezni és a Szolgáltató területéről kivinni tilos.
14.10. A Szolgáltató területén lévő eszközöket, berendezéseket a szállóvendég kizárólag saját felelősségére használhatja, a kifüggesztett használati/kezelési útmutatókban leírtak kötelező érvényű betartása mellett.
14.11. A nemdohányzók védelméről szóló 1999. évi XLII. törvény végrehajtása értelmében a szálláshelyen csak az arra kijelölt helyen lehet dohányozni. Ennek értelmében a szálláshely zárt helyiségeiben (beleértve a szobákat is), közösségi területein és az erkélyein (kivéve a kijelölt dohányzóhelyek) tilos a dohányzás, és annak minden formája (elektromos cigaretta, IQOS, vízipipa, stb.). A hivatkozott jogszabály betartására vonatkozó kötelességre felhívó jelzéseket a jogszabályban előírt területeken a Szolgáltató elhelyezte. A Szolgáltató alkalmazottai/megbízottjai jogosultak a vendégeket, valamint a szolgáltató területén tartózkodó bármely más személyt figyelmeztetni a jogszabály betartására, illetve a jogszerűtlen magatartás abbahagyására. A Vendégek, illetve a szolgáltató területén tartózkodó bármely személy köteles a jogszabály betartására, valamint az esetleges felszólítás teljesítésére. Amennyiben bármely vendég vagy a Szolgáltató területén tartózkodó egyéb személy jogsértő magatartása miatt a szálláshely üzemeltetőjét az illetékes hatóság a hivatkozott jogszabály alapján bírsággal sújtja, úgy az üzemeltető fenntartja magának a jogot, hogy az adott jogsértő magatartást tanúsító személyre a bírság összegét áthárítsa, illetve annak megfizetését tőle követelje. A szobákban és a szálláshely összes belső tereiben történő dohányzás esetén a Szolgáltató jogosult 100,- EUR, azaz Száz,- euro összeg extra takarítási díjat felszámítani a Vendéggel szemben.
14.12. Tűz esetén a Szolgáltatót a weboldalon megjelölt telefonos elérhetőségen kérjük haladéktalanul értesíteni. A Vendégek kötelesek tűz vagy egyéb riasztás esetén a szobákat, illetve a szálláshely tereit az ott elhelyezett tájékoztató szerint a lehető leghamarabb elhagyni.
14.13. A Vendég, a tárgyak és berendezések nem rendeltetésszerű használat során bekövetkezett károkozásért felelősséggel tartozik. Az okozott károk pénzben kifejezett értékét a Szolgáltató jogosan követelheti a Vendégtől. A Vendég köteles az általa, vagy kísérője, illetve a felügyelete alá tartozó személyek által okozott kárt is megtéríteni a Szolgáltatónak.
14.14. A szálláshely elfoglalásakor a Vendég feladata a szobákban kifüggesztett szobaleltárban szereplő felszerelési tárgyak meglétének ellenőrzése. Eltérés esetén a Szolgáltatót a szálláshely elfoglalásakor haladéktalanul értesíteni kell. Távozáskor a Szolgáltató leellenőrzi a felszerelési tárgyak meglétét. Hiány esetén a Vendég köteles megtéríteni a kárt.
14.15. A Vendég gondoskodik arról, hogy a felelőssége alá tartozó 18 év alatti gyermek csak felnőtt felügyelete mellett tartózkodjon a Szolgáltató létesítményeiben.
14.16. A Vendégnek az őt ért kárt azonnal jelentenie kell a Szolgáltató elérhetőségein, és minden szükséges adatot a Szolgáltató rendelkezésére kell bocsátania, amely a káreset körülményeinek tisztázásához, esetleg a rendőrségi jegyzőkönyv felvételéhez/rendőrségi eljáráshoz szükséges.
14.17. A Vendég kifejezetten tudomásul veszi, hogy a létesítmény kapubejáratánál személy- és vagyonvédelmi okokból kamerarendszert üzemeltet, melynek felvételei a vonatkozó jogszabályi elírások alapján törlésre kerülnek.
14.18. A Vendég (ideértve a szolgáltatónál tartózkodó Vendéghez érkező látogatókat és a Vendéggel együtt utazó személyeket is) köteles a létesítmény épületeit és annak közvetlen környezetét rendeltetésszerűen, a szomszédok és egyéb személyek zavarása nélkül használni.
14.19. Elutazáskor a Vendég köteles az ingatlan kulcsait a Szolgáltatónál leadni. Ennek elmulasztása, illetve a kulcs elvesztése vagy megsemmisülése esetén a Szolgáltató jogosult az adott kulcs után kártérítési díjat felszámítani, melyet a Vendég távozáskor köteles megfizetni.
14.20. Minden Vendégnek kötelező a házirendet betartani. A Házirend elérhető a weboldalon (https://bandls.hu).
14.21. Szállóvendégeink csak akkor fogadhatnak vendéget, ha ezt a Szolgáltatónál előzetesen bejelentették. A látogatónak legkésőbb 22:00 óráig távoznia kell. Amennyiben a távozás nem történik meg legkésőbb 22:00 óráig, úgy a látogató vendéget szállóvendégként kezeljük, és szállásdíját a Vendégre terheljük.
15. Háziállatok behozatala
15.1. A szálláshelyre higiéniai okokból és az allergiás megbetegedések egyre növekvő számára tekintettel háziállat nem hozható. Az engedély nélkül behozott háziállatok esetén a Vendéget kártérítési kötelezettség terheli a szálláshely felé, amelynek összege 250,- EUR, azaz Kettőszázötven,- euro összeg, amely tartalmazza az ebből eredő többlet takarítási költségeket. Ezen felül az állatok által okozott sérülésekért, károkért a Vendéget egyedi kártérítési kötelezettség is terheli.
16. A Szolgáltató jogai
16.1. A Szolgáltatónak joga van a Vendég által megrendelt és véglegesített, de Vendég által igénybe nem vett szálláshely szolgáltatásra beérkezett 30% (kiemelt időszak esetében 50%) szállásköltség összegének megtartására, valamint további összeg kifizetését követelni jelen ÁSZF-ben és foglalási és lemondási feltétekben rögzítettek szerint. Kötbérfizetési kötelezettségét a Vendég kifejezetten elismeri a szolgáltatás lefoglalásával/igénybevételével.
16.2. A Szolgáltatónak jogában áll a 12.1 pontja alatt foglaltak esetén a szálláshely szolgáltatás visszautasítása, megszüntetése.
16.3. A Szolgáltató területén állandó ügyeletet biztosító recepció nem üzemel, viszont a Szolgáltató alkalmazottjai/megbízottjai a megjelölt elérhetőségeken elérhetőek, és jogosultak a ki- és belépő Vendégek ellenőrzésére, személyazonosságuk megállapítására, indokolt esetben a járművek kilépéskori átvizsgálására.
16.4. Amennyiben a Vendég az igénybevett vagy a megrendelt, de igénybe nem vett kötbérköteles (térítésköteles) szolgáltatások díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a Szolgáltatót követelései biztosítására zálogjog illeti meg, melyet a Vendég azon személyes tulajdonú tárgyaira érvényesítheti, melyeket a Vendég a szálláshelyre magával vitt. Erre a zálogjogra a bérbeadó zálogjogának szabályát kell megfelelően alkalmazni. A Szolgáltató mindaddig, amíg a zálogjoga fennáll, megakadályozhatja a zálogjoggal terhelt vagyontárgyak elszállítását. Amennyiben a zálogként igénybe vett tárgy a Vendég tulajdonában álló gépjármű, annak zálogtárgyként való visszatartása kizárólag a zálogtárgyra vonatkozik, semmiképpen sem a Vendég vagy a vele együtt utazók személyes mozgási szabadságának korlátozására. A személyek minden egyéb korlátozás nélkül elhagyhatják a létesítményt. A zálogjog érvényesítése mellett a Szolgáltató a Vendéget „feketelistára” helyezheti, amelyre hivatkozva a későbbiekben megtagadhatja szolgáltatásait a vendég felé.
17. A Szolgáltató kötelezettségei
17.1. A Szolgáltató elsődleges kötelezettsége a szerződés alapján megrendelt szállás és egyéb szolgáltatások az érvényes előírások, szolgáltatás standardok szerinti teljesítése. A Szolgáltató a szolgáltatást a Vendég részére folyamatosan biztosítja a Vendég fizetési kötelezettségének teljesítése ellenében.
17.2. Továbbá köteles a Szolgáltató a Vendég írásos panaszának kivizsgálására, azok írásban történő rögzítésére, illetve jogos panaszbejelentés esetén a szükséges, indokolt és észszerűen elvárható intézkedés megtételére. A Szolgáltató a bejelentéseket, panaszokat minden esetben 30 napon belül kivizsgálja, és a vizsgálat eredményéről a bejelentés módjának megfelelően tájékoztatja a Vendéget. A Szolgáltató a bejelentésekről és panaszokról nyilvántartást vezet. A Szolgáltató a Vendég által bejelentett, a vizsgálat eredményeként valósnak bizonyult és a Szolgáltató érdekkörében felmerült hiba kijavítása iránt haladéktalanul intézkedik.
17.3. A Szolgáltató területén más személyek nyugalma érdekében 22:00 órától reggel 7:00 óráig hangoskodni tilos, beleértve a szobák belső tereiben történi zavaró hangerejű televíziózást és zenehallgatást is. A Szolgáltató más személy által bejelentett panasz esetén köteles felszólítani az ezt be nem tartó Vendéget a zavaró magatartásának megszűntetésére.
18. A Vendég betegsége, halála
18.1. A Vendég betegsége/halála esetén a Szolgáltató költségkompenzációra tart igényt a beteg/elhunyt hozzátartozója, örököse, illetőleg a számlafizetője részéről; az esetleges orvosi és eljárási költségek, az elhalálozást megelőzően igénybevett szolgáltatások ellenértékének, és a betegség/haláleset kapcsán a felszerelésekben, berendezési tárgyakban keletkezett esetleges károk tekintetében.
18.2. A Vendég - érkezését megelőző 14 napon belül bekövetkezett – előre nem látható megbetegedése, hozzátartozója vagy saját halála esetén a Szolgáltató eltekinthet a kötbér megfizettetésétől. Azonban amennyiben visszaélés gyanúja merül fel, úgy a Szolgáltató nem köteles a normál fizetési és lemondási feltételek szerint őt megillető kötbértől eltekinteni.
19. Az adatkezelés biztonsága
19.1. A honlapunkon keresztül történő kapcsolatfelvételkor a név, telefonszám és e-mail cím megadása kötelező. Az adatok rögzítésével és elküldésével a Felhasználó hozzájárul megadott adatainak kezeléséhez és felhasználására kapcsolatfelvétel (információszolgáltatás, foglalással kapcsolatos kommunikáció) céljából.
19.2. A megadott személyes adatok valódiságáért a Felhasználó (Vendég) felel.
19.3. A Szolgáltató (külön „Adatvédelmi Szabályzatban” foglalt szabályok szerint) az adatokat védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés ellen.
19.4. A Szolgáltató a szerver üzemeltetőivel együtt gondoskodik az adatok biztonságáról.
19.5. A Felhasználó (Vendég) által megadott személyes adatokhoz kizárólag az adatkezelő munkatársai/megbízottjai/alvállalkozói, a közvetítő oldalakon keresztül történő foglalás esetén pedig az adatkezelésben résztvevő partner szolgáltatók férhetnek hozzá.
19.6. A Szolgáltató harmadik fél részére személyes adatokat nem ad ki, csak az érintett előzetes és kifejezett hozzájárulása alapján.
19.7. A Felhasználó (Vendég) tudomásul veszi, hogy a Szolgáltató törvényi felhatalmazás alapján köteles a megkereső hatóság részére személyes adatot kiadni, amennyiben annak törvényi feltételei fennállnak. A törvényen, hatósági vagy bírósági határozaton alapuló adatszolgáltatással szemben a Felhasználó (Vendég) nem emelhet kifogást.
19.8. A részletes adatkezelési tájékoztató megtalálható weboldalunkon az „Adatvédelmi Tájékoztató” menüpont alatt (https://bandls.hu/).
19.9. Az Általános szerződési feltételek elfogadásával a Vendég elismeri, hogy a Szolgáltató jogosult adatainak (elsősorban email címének és telefonszámának) marketing célú felhasználására (pl.: hírlevél). Hírlevél esetében a Szolgáltató biztosítja a leiratkozás lehetőségét.
20. A Szolgáltató kártérítési felelőssége 20.1. A Szolgáltató minden tőle elvárhatót megtesz a szolgáltatást igénybe vevő Vendégek biztonsága érdekében, felhívja figyelmüket az esetleges veszélyforrásokra.
20.2. A szálláshely területén, illetve az ingyenes parkolóban lévő személyes vagyontárgyaikért, valamint a ház és környezete nem rendeltetésszerű használatából eredő személyi sérülésekért, illetve a házban keletkezett károkért felelősséget a Szolgáltató nem vállal.
20.3. A Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azokra a káreseményekre, amelyek a Szolgáltató alkalmazottainak/megbízottjainak és Vendégeinek körén kívül eső elháríthatatlan ok miatt következtek be, vagy azokat a Vendég maga okozta.
20.4. A Szolgáltató – indokolt esetben - kijelölhet olyan helyeket a területén, ahová Vendég nem léphet be. Az ilyen helyeken történt esetleges Vendéget ért kárért, sérülésért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
20.5. Nem felel továbbá a Szolgáltató a nem rendeltetésszerű használatból eredő károkért.
21. Titoktartás
21.1. A Szolgáltató a Szerződésben foglalt kötelezettsége teljesítése során köteles a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló törvény szabályainak megfelelően eljárni.
21.2. Felek a Szerződésük teljesítése során tudomásukra jutott valamennyi tényt, adatot, és információt az üzleti titok védelméről szóló 2018. évi LIV. törvény szerinti üzleti tikokként kezelik. Felek időkorlátozás nélküli titoktartási kötelezettséget vállalnak a jelen jogviszonnyal kapcsolatban kívülálló harmadik személy felé valamennyi tudomásukra jutott üzleti titkot képező – kifejezetten, de nem kizárólagosan a Szerződésben foglalt – információ, egyéb adat, tény (a továbbiakban: Titok) tekintetében. Ezen információkról a Felek harmadik személynek (jogi vagy természetes) bármiféle tájékoztatást csak és kizárólag a másik szerződő Fél előzetes írásbeli hozzájárulásával adhatnak.
22. Vis major
22.1. Azon ok vagy körülmény (például; járvány, háború, tűz, természeti katasztrófa, extrém időjárási viszonyok, áramhiány, sztrájk bekövetkezése), amely felett a fél nem bír ellenőrzéssel (vis major), bármely felet felmentik a Szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, amíg ezen ok vagy körülmény fennáll.
23. A teljesítés helye és a felek jogviszonyában alkalmazandó jog, eljáró bíróság
23.1. A teljesítés helye az a hely, ahol az elszállásoló létesítmény található, természetben a 7773 Villány, Béke utca 10. szám alatt.
23.2. Valamennyi, az elszállásolási szerződésből eredő és Szolgáltatóval kapcsolatos vitával kapcsolatban – ügytől/értékhatároktól függően – a Siklósi Járásbíróság vagy a Pécsi Törvényszék az illetékes bíróság.
23.3. A Szolgáltató és a Vendég közötti jogviszonyra a magyar jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
24. A honlapunk látogatóinak adatai
24.1. A Szolgáltató az általa üzemeltetett weboldal látogatásakor sem a felhasználó IP címét, sem más személyes adatot nem rögzít. A weblap látogatása során szabadon és név nélkül biztosított a keresés. A Szolgáltató a név nélküli internetes látogatást kizárólag statisztikai célokra használja fel, internetes megjelenése optimalizálására, a rendszer biztonságának növelésére, a rögzített adatok nem tartalmaznak semminemű személyes adatot.
24.2. A Szolgáltató a Felhasználókra (Vendégekre) vonatkozó valamennyi adatot és tényt bizalmasan kezel, azokat kizárólag saját kutatás, statisztika készítéséhez használja fel.
24.3. A Szolgáltató nem vállalja a felelősséget a már törölt, de az internetes keresőprogramok közreműködésével mégis archiválásra került, korábbi oldalaiért. Ezek eltávolításáról a keresőoldal működtetőjének kell gondoskodni.
25. Adatvédelmi nyilatkozat
25.1. A Szolgáltató tevékenysége során kiemelten fontosnak tartja a személyes adatok védelmét. A rendelkezésére bocsátott személyes adatokat minden esetben a hatályos jogszabályoknak eleget téve kezeli, gondoskodik azok biztonságáról, megteszi azokat a technikai és szervezési intézkedéseket, valamint kialakítja azokat az eljárási szabályokat, amelyek a vonatkozó jogszabályok betartásához szükségesek.
25.2. A Szolgáltató tevékenysége során a felhasználók adatait a Szolgáltató az Adatvédelmi törvény értelmében kizárólag szerződéskötési, számlázási, valamint saját reklámcéljaira használja fel.
25.3. A részletes adatkezelési tájékoztató megtalálható weboldalunkon az „Adatvédelmi Tájékoztató” menüpont alatt (https://bandls.hu).
A szálláshelyszolgáltatási szerződés megkötése esetén Ön elfogadja, hogy elolvasta és megértette a fenti feltételeket és szabályokat, és egyetért az abban foglaltakkal. Az ÁSZF a későbbiek során módosulhat, mely módosítást a Szolgáltató a szálláshely honlapján tüntet fel, illetve az érvényes és hatályos ÁSZF-et a szálláshely erre kijelölt helyén is elhelyezi.
Villány, 2024. május 27. napján
Business and Leisure Services Kft.Kiss Ildikó ügyvezető